B&A Services

Nieuwsbrief, nummer 8, april 2010
 

Ziggo vergalt televisieavond door stroomstoring en bij Telfort ging het net plat

Nog lang niet alle bedrijven waarvan je dat zou verwachten, zijn voorzien van een noodstroomvoorziening. Op dinsdagavond 16 maart jl. stonden alle televisies in Limburg en grote delen van Noord- en Oost-Nederland anderhalf uur lang op zwart. Door een stroomstoring in een verdeelcentrum van Ziggo hadden kijkers van negen tot half elf geen beeld.
Slechts enkele regionale zenders bleven in de lucht, net als de lokale omroep. In totaal hadden 1,5 van de 3,4 miljoen Ziggo-klanten geen signaal. Hierdoor raakten de klantenservice en de website van Ziggo vrijwel direct overbelast. Klanten meldden zich al snel woedend op internet. Gedupeerde kijkers hoeven niet op een tegemoetkoming van Ziggo te rekenen. "Dit is gewoon overmacht, onze voorwaarden zijn heel duidelijk over dit soort storingen. Bij een storing van anderhalf uur heeft iedereen gewoon pech; wij en de klanten."

Maar ook bij Telfort ging het mis.
Ongeveer 400.000 klanten van Telfort hebben van dinsdagavond 6 april jl. zeven uur tot en met woensdagochtend kwart over zes zonder internet gezeten door een stroomstoring in een datacentrum van het telecombedrijf in Amsterdam. 
Volgens een woordvoerster van Telfort was de stroomstoring dinsdagavond laat verholpen. Telfort had nog wel nog de hele nacht nodig om de internetdiensten weer beschikbaar te stellen voor consumenten.
Mobiele internetters hadden iets langer last van de storing. Voor hen was die omstreeks acht uur verholpen.

Een noodstroomvoorziening zou de klanten van beide aanbieders veel ongemak besparen.

Bron: NOS.nl

 
 


Vleugelboot 30, 3991 CL Houten
t. 030 - 65 79 486, f. 030 - 65 79 481
info@baservices.nl / www.baservices.nl


DISCLAIMER
Deze informatie ontvangt u omdat u een relatie van ons bent. Het is onze bedoeling u zo goed mogelijk te informeren. Indien u dat niet wenst
klik hier

Sluit venster